söndag 20 mars 2011

Att vara för "kreativ"

Efter mitt andra besök i London känns det mer eller mindre onödigt att vara kvar här i Sverige. Vad gör jag egentligen här som är så himla bra? Allt man vill göra är att packa ner sig själv i en resväska och posta sig själv till London. Ja, ja. Det är bara att stå ut (och vi ska antagligen till London redan i Augusti igen!).
Om ungefär 2,5 år tar jag studenten. Då skulle jag egentligen ha velat flytta till London. Detta är dock helt omöjligt eftersom att en lägenhet kostar ungefär 1000 pund i veckan (helt galet). Jag får helt enkelt klara mig utan underbara London lite till. 
Så vad ska man göra efter gymnasiet? Plugga (för att sedan tvingas betala av sina studielån i resten av sitt liv)? Ta ett skitjobb? Bo hos mamma och Pappa (för alltid)?

Egentligen skulle jag vilja bli författare. Eller musiker. Fast jag skulle gärna ha en egen restaurang - för jag älskar att laga mat. Kanske skulle jag rent ut av skriva en kokbok? Sedan så var det ju där med att bli filmregissör... Och journalist. 
Shitt. Jag kommer sluta upp hemma hos mamma och pappa. Typ.

Jag har i alla fall bestämt mig för en sak. Jag tänker  läsa Harry Potter och hans världar på Linnéuniversitet (på distans). Dvs om kursen fortfarande finns när jag har tagit studenten.

Att vara för kreativ har sina nackdelar. Du vill bo i London, göra allt du (antagligen) inte kan tjäna på och tanken på ett "vanligt" jobb skrämmer livet ur dig.

/Elin

Foto: Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar