söndag 27 mars 2011

Elin Pihl

Elin Pihl.
Det är inte första gången mitt efternamn har blivit felstavat.
Hur som helst, det är okej. Jag kan förstå att det där h:et är förvirrande (dock väldigt logiskt om man ska följa svenska grammatiska regler).
Idag, å andra sidan, hände det omöjliga. Mitt efternamn var inte bara felstavat. Det var faktiskt fel namn.

När man slår upp del två i Hallandsposten för att läsa om lördagskvällen, ser man en liten bild på mig (en mycket osmickrande sådan också). Under bilden har de skrivit: Elin Holm, 16
Det mycket komiska med det hela var att när journalisten frågade om mitt efternamn, vilket han faktiskt gjorde, visste han exakt hur det stavades.

Antar att det bara är att se till att gifta sig och byta efternamn som återstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar